Brev:
Spørgsmål til mad og drikke
2. august 2019
Alder:
9 mdr.
Spørgsmål til mad og drikke
Kære Helen
Nu er jeg den glade ejer af fem af dine bøger som blev sendt til USA. Jeg har lidt spørgsmål til mad og drikke.
Min søn er snart 10 måneder og jeg er derfor ved at trappe den ene flaske (MME) ned han får inden middagsluren. Så vil han få to flasker om dagen, aften og sen aften. Hvor meget bør mængden i de flasker cirka være på? Jeg har nemlig erfaret at han drikker mere (240 ml. pr. flaske) efter at der er skåret ned i antal af flasker dagligt.
Min søn får stadigvæk tilsat MME til hans grød og mos, skal det fortsætte til han er 1 år?
Og så har jeg et sidste spørgsmål omkring vægt. Jeg ved godt at det er svært for dig at vurdere når du ikke har set ham, men måske du kunne dele lidt tanker med mig. Ved 9 måneders undersøgelsen var min søn 77,5 cm og vejede 9,5 kg. Han er en lang og slank dreng og der er ikke særlig meget michelin arme, folder og babyfedt. Han er en utrolig aktiv dreng og lærte hurtigt at kravle og kan gå langs møbler og med hjælp fra os. Han spiser godt og er rigtig glad for alt der kommer på tallerknen, særligt grøntsager, frugt og bær bliver spist med det samme med velbehag. Jeg sørger altid for fedtstof i maden og på grøntsagerne og brød, samt MME i mos og grød. Følger anbefalingerne og kommer nogengange en smule mere i. Børnelægen siger at hun ikke er bekymret fordi at han følger sin kurve. Min mand har spurgt lidt til det i forbindelse med at han har set andre børn (og om vi ikke kunne putte lidt ekstra smør i maden og skære lidt ned på grønt ;) ). Jeg er selv slank og var meget slank som barn. Bør jeg være bekymret eller er der bare nogen børn der bare ikke tager på på samme måde?
Varme tanker sendes fra den lille familie i USA